پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات (IT) در کانادا کدامند؟

بخش فناوری اطلاعات (IT) کانادا به سرعت در چشم‌انداز جهانی در حال رشد است. صنعت فناوری کانادا که به دلیل نوآوری و نیروی کار ماهر خود شهرت دارد، به عنوان یک مهره کلیدی در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، توسعه نرم‌افزار، مخابرات و فناوری ظاهر شده است.

شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال با تعداد زیادی استارت‌آپ، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های چندملیتی به کانون‌های نوآوری فناوری تبدیل شده‌اند. شایان ذکر است، کانادا به دلیل تخصص خود در هوش مصنوعی، با مراکز تحقیقاتی و شرکت‌هایی که سهم قابل توجهی در پیشرفت و یادگیری ماشینی و عمیق دارند، به رسمیت شناخته شده است.

برای تازه‌واردانی که به دنبال فرصت‌های شغلی در بخش فناوری اطلاعات کانادا هستند، پتانسیلی برای یک حرفه پردرآمد و کامل وجود دارد. کانادا دارای طیف گسترده ای از فرصت‌های شغلی فناوری اطلاعات است و تقاضا برای متخصصان ماهر خارجی در بخش فناوری در حال افزایش است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قرعه کشی‌های انتخابی بر اساس دسته بندی را، برای داوطلبان اکسپرس انتری (Express Entry) برگزار می کند.

در حال حاضر اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) کاندیداهای اکسپرس انتری که تسلط قوی به زبان فرانسوی یا تجربه کاری در زمینه های زیر دارند تمرکز می کند:

 

  • مراقبت های بهداشتی
  • حرفه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM).
  • مشاغلی مانند نجار، لوله‌کش و پیمانکاران
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و مواد غذایی

 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در نظر دارد تا بر استخدام حرفه‌های STEM یعنی حرفه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تاکید بیشتری داشته باشد. به طور خاص، انتظار می‌رود بین ۲۸ تا ۳۱ درصد دعوت‌نامه‌هایی که از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) صادر می‌شوند، به افرادی با تجربه کاری در برخی مشاغل STEM، مانند software developer و data science ارسال شود.

علاوه بر این، مهندسان نرم‌افزار در بین پنج شغل برتر کشور کانادا قرار گرفتند که برای کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) و برنامه نامزد استانی (PNP) دعوت نامه (ITA) دریافت کردند.

 

رندستاد (Randstad)، یک آژانس استخدام چندملیتی پیشرو، اخیراً مقاله‌ای با عنوان «نقش‌های فناوری اطلاعات (IT) که 100 هزار دلار در سال یا بیشتر دستمزد دریافت می‌کنند» منتشر کرده است که مسیرهای شغلی پردرآمد در بخش فناوری اطلاعات (IT) کانادا را برجسته می‌کند.

بر اساس این گزارش، به طور متوسط برای شغل‌های فناوری اطلاعات (IT) در کانادا حدود 87،300 دلار در سال پرداخت می شود و 10 درصد از نقش‌های فناوری اطلاعات (IT) به طور متوسط سالانه حدود 123،250 دلار حقوق دارند.

 

یکی از بهترین روش های مهاجرتی کانادا، ویزای تحصیلی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

برخی از مشاغل پر درآمد و دارای تقاضای زیاد در کشور کانادا به شرح زیر میباشند:

  • معمار ابر (Cloud Architect)

یکی از شغل‌های نوظهور در حوزه فناوری اطلاعات (IT)، معمار ابر یا همان Cloud Architect می‌باشد. معماران ابر اخیراً به متخصصان اصلی زیرساخت های ابری تبدیل شده‌اند که وظیفه طراحی، برنامه ریزی و ایجاد یک محیط محاسبات ابری قابل اعتماد را بر عهده دارند.

این نقش مستلزم مهارت فنی و درک تعامل و همکاری فن‌آوری‌های متنوع برای استقرار راه حل‌ها است. در کانادا، معماران ابر می‌توانند حقوق سالانه ای از 106،000 دلار تا 140،000 دلار دریافت کنند.

 

معمار ابر (Cloud Architect)

 

  • مدیر فناوری اطلاعات (IT Manager)

مدیران فناوری اطلاعات مسئول نظارت بر تیم‌ها یا بخش‌هایی از متخصصان فنی هستند که ممکن است شامل سیستم‌های اطلاعاتی، شبکه یا هلپ دسک باشد. مدیریت موثر تیم مستلزم مهارت های ارتباطی قوی و رهبری است.

میانگین دستمزد مدیران فناوری اطلاعات (IT) بر اساس عواملی مانند تخصص تیم، اندازه و سازمانی که برای آن کار می‌کنند متفاوت است. به طور کلی، شرکت‌های بزرگ‌تر پتانسیل کسب درآمد بیشتری را فراهم می‌کنند که حقوق سالانه بیش از 100،000 دلار ارائه می‌دهند.

 

 

  • دیتا ساینتیست یا دانشمندان داده ( Data Scientists)

Data Scientists ها بسته به نقش و سازمانی که در آن کار می‌کنند، می‌توانند به عنوان تحلیلگر داده نیز نامیده شوند. این متخصصان فناوری اطلاعات مجموعه‌های گسترده‌ای از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار را جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل می کنند. وظایف آن‌ها معمولاً شامل تعیین ارتباط داده‌ها برای پرس و جو یا وظایف خاص، توسعه روش‌هایی برای ذخیره و استفاده از مجموعه‌های داده بزرگ، شناسایی روندها یا الگوهایی است که می‌توانند فرآیندهای فناوری یا تجاری را آگاه کنند و همچنین استفاده از ابزارهای بصری مانند نمودارها  را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ضروری اجرا کنند. برایData Scientists ها یا دانشمندان داده با بیش از پنج سال تجربه و مدرک لیسانس، احتمال دریافت حقوق سالانه 100،000 دلار یا بیشتر وجود دارد.

 

 

  • مدیر لینوکس/یونیکس (Linux/Unix Administrator)

متخصصان فناوری اطلاعات (IT) که متخصص در حوزه مدیریت لینوکس/یونیکس هستند، با توجه به اینکه سازمان‌های متعددی برای فعالیت‌های روزانه خود به این پلت فرم وابسته هستند، تقاضای زیادی از سوی کارفرمایان کانادایی خواهند داشت. این متخصصان مسئول توسعه، پیاده‌سازی و حفظ پارامترها و تنظیمات سیستم عامل و نظارت بر عملکرد سیستم هستند.

در کانادا، مدیران یونیکس/لینوکس در نقش‌های فناوری اطلاعات می‌توانند حقوق سالانه‌ای از 90،000 دلار تا 120،000 دلار دریافت کنند. محبوبیت فزاینده لینوکس نشان می‌دهد که این نقش‌های فناوری اطلاعات در سال‌های آتی بسیار رایج‌تر خواهند شد و آنها را به گزینه شغلی خوبی برای دنبال کردن تبدیل می‌کند.

 

 

  • دفتر مدیریت پروژه (PMO Lead)

مدیر دفتر مدیریت پروژه (PMO) نقش مهمی را در سازمان ایفا می‌کند و وظیفه نظارت و بهبود فرآیندها و شیوه‌های مدیریت پروژه را بر عهده دارد. این موقعیت شامل ارائه رهبری و راهنمایی برای مدیران و تیم‌های پروژه، حصول اطمینان از اجرای کارآمد پروژه‌ها در راستای اهداف استراتژیک سازمان است.

رهبران PMO با مدیران ارشد همکاری نزدیک دارند و به طور قابل توجهی در مدیریت پورتفولیو پروژه، تخصیص منابع، ارزیابی ریسک و گزارش‌دهی مشارکت دارند. به طور معمول، آنها تجربه گسترده‌ای در مدیریت پروژه دارند و ممکن است گواهینامه‌های مرتبط مانند PMP (مدیریت پروژه حرفه‌ای) را داشته باشند.

این شغل در کانادا بسیار رقابتی است و میانگین دستمزد یا حقوق  از 120،000 دلار در سال شروع می شود. رهبران مجرب PMO با سابقه اثبات شده ممکن است درآمد سالانه 200،000 دلار یا بیشتر داشته باشند.

 

 

  • مدیر پروژه (زیرساخت) – Project Manager (Infrastructure)

مدیران پروژه‌های زیربنایی بر پروژه‌های ساخت و ساز و توسعه نظارت می‌کنند و از تکمیل به موقع آنها، رعایت محدودیت‌های بودجه و رعایت استانداردهای ایمنی و قانونی اطمینان می‌دهند. آنها که مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و نتیجه‌گیری موفقیت آمیز پروژه‌های زیربنایی هستند، عناصر متنوعی مانند جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، تاسیسات و سایر اجزای ضروری زیرساخت یک جامعه را مدیریت می‌کنند.

دستمزد مدیران پروژه‌های زیرساختی به عواملی مانند اندازه پروژه، موقعیت مکانی و سطح تجربه مدیر بستگی دارد. با این حال حقوق آنها از حدود 100،000 دلار در سال شروع می شود. برای کسانی که تجربه دارند، درآمد سالانه 190،000 دلار یا بیشتر قابل دستیابی است.

 

  • مدیر پروژه (نرم افزار) – Project Manager (Software)

مدیران پروژه‌های نرم‌افزاری وظیفه برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های توسعه نرم‌افزار را دارند. این نقش مستلزم همکاری نزدیک با تیم‌های دیگر است که شامل مهندسان نرم‌افزار، طراحان، متخصصان تضمین کیفیت و ذینفعان می‌شود. مدیران همچنین از تحویل به موقع پروژه‌های نرم‌افزاری در چارچوب بودجه و اطمینان از رعایت استانداردهای عملکرد و کیفیت مشخص شده اطمینان حاصل می‌کنند.

دستمزد برای مدیران پروژه نرم‌افزار در کانادا می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد که تحت تأثیر عواملی مانند صنعت، مکان و سطح تجربه است. با توجه به افزایش تقاضا برای مدیران پروژه واجد شرایط در بخش فناوری اطلاعات (IT) در کانادا، حقوق اولیه  100،000 دلار در سال پیشنهاد و شروع می‌شود. مدیران پروژه‌های نرم‌افزاری با داشتن تجربه و تخصص قابل توجه، پتانسیل کسب درآمد سالانه بسیار بیشتر را دارند.

 

 

صلاحیت ها و مهارت های مورد نیاز برای شغل های IT در کانادا

شغل‌های پردرآمد فناوری اطلاعات (IT)، معمولاً ترکیبی از تحصیلات، تجربه و گواهی‌نامه‌ها را می‌طلبد، اما الزامات خاص می‌تواند بر اساس نقش و صنعت متفاوت باشد.

مدرک دانشگاهی لیسانس در علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات (IT) یا یک رشته مرتبط، حداقل نیاز آن موقعیت شغلی است. برخی از شغل‌ها، به ویژه در موقعیت‌های مدیریت، ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی‌ارشد داشته باشند.

علاوه بر مدرک تحصیلی، تجربه کاری مرتبط بسیار مهم است. بسیاری از شغل‌های پردرآمد فناوری اطلاعات (IT) نیازمند چندین سال تجربه کاری در یک موقعیت مرتبط هستند. اگر بتوانید سابقه کار در زمینه مدیریت پروژه‌، مدیریت تیم یا پیاده‌سازی سیستم‌های پیچیده ارائه دهید، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. داشتن دانش و آشنایی با فناوری ها یا پلتفرم های خاص مرتبط با شغل نیز بسیار مهم است.

برخی از گواهینامه‌های شناخته شده در صنعت وجود دارند که می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی شما را برای تضمین شغل افزایش دهد. به طور مثال:

 

Certified Information Systems Security Professional (CISSP): Focused on cybersecurity

Cisco Certified Network Professional (CCNP): Important for network professionals

AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure Solutions Architect Expert, or Google Cloud Professional Cloud Architect: Essential for cloud architects

 

 کجا می‌توان مشاغل فناوری اطلاعات (IT) در کانادا را پیدا کرد؟

در کانادا، پلتفرم‌ها و منابع زیادی برای افرادی که به دنبال شغل فناوری اطلاعات (IT) هستند، ارائه می‌شود. پورتال‌های شغلی آنلاین مانند Indeed، LinkedIn، و Glassdoor گزینه‌های محبوبی هستند که طیف گسترده‌ای از موقعیت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف به خصوص IT توسط شرکت‌ها در سراسر کشور کانادا، ارائه می‌دهند. همچنین برخی موقعیت‌های شغلی در زمینه تخصصی فناوری اطلاعات (IT) در کانادا مانند Dice Canada و Workopolis نیز فرصت‌های مناسبی را برای متخصصان فراهم می‌کنند.

شبکه‌سازی نقشی محوری در بازار کار کانادا دارد و پلتفرم‌هایی مانند Meetup و سازمان‌های حرفه‌ای مانند جامعه پردازش اطلاعات کانادا Canadian Information Processing Society (CIPS) ارتباط با همتایان صنعتی و کارفرمایان بالقوه را تسهیل می‌کنند.

علاوه بر این، نمایشگاه‌های شغلی، چه مجازی و چه حضوری، فرصت‌های ارزشمندی را برای تعامل مستقیم با مدیران استخدام و کارفرمایان ارائه می‌دهند. می‌توانید صفحات شغلی شرکت‌های فناوری بزرگ را در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال دنبال کنید، زیرا این شهرهای بزرگ کانادا به‌عنوان قطب‌هایی برای صنعت فناوری اطلاعات (IT) در کانادا عمل می‌کنند.

 

منبع: CICNEWS

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *